«ՍԻՈՆԱԿԱՆ ԱՐՁԱՆԱԳՐՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ» -№16

«ՍԻՈՆԱԿԱՆ ԱՐՁԱՆԱԳՐՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ» ԿԱՄ ՊԵՏՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ ԿԱԶՄԱՔԱՆԴԵԼՈՒ ՁԵՌՆԱՐԿ
ԱՐՁԱՆԱԳՐՈՒԹՅՈՒՆ №16

Ամփոփ — Համալսարանների վնասազերծումը: Դասականության փոխարինումը: Դաստիարակություն ու գիտելիք: «Կառավարիչի» իշխանության գովազդումը՝ դպրոցներում : Ազատ դասավանդման չեղարկումը: Նոր տեսությունները: Մտքի անկախությունը: Ակնառու դասավանդում:

Բացի մերից, մնացյալ բոլոր հավաքական ուժերը վերացնելու նպատակով, մենք կվնասազերծենք հավաքականության առաջին աստիճանը՝ համալսարանները, վերածրագրավորելով /դաստիարակելով/ դրանք նոր ուղղությամբ։ Դրանց ղեկավարներն ու պրոֆեսորները կլինեն իրենց աշխատանքի համար հատուկ պատրաստություն անցած՝ գործելու մանրակրկիտ գաղտնի ծրագրերով, որոնցից կես քայլ շեղումն անգամ՝ անպատիժ չի մնա։  Նրանք կընտրվեն հատուկ զգուշավորությամբ և լիովին կախյալ կլինեն կառավարությունից: Մենք դասավանդումից կհանենք պետական իրավունքը, ինչպես և մյուս բոլորը, որոնք առնչվում են քաղաքականության խնդրին: Այդ առարկաները կդասավանդվեն մի քանի տասնյակ մարդկանց, ընտրված՝ բացառիկ ունակություններ ունեցող, իրազեկների թվից։ Համալսարանական պատերից  չպետք է դուրս գան փսլնքոտներ, որոնք «կթխեն» սահմանադրական պլաններ՝ ասես կատակերգություններ կամ ողբերգություններ, կզբաղվեն քաղաքական հարցերով, ինչից նույնիսկ նրանց հայրերը՝ երբեք, ոչ մի կերպ գլուխ չեն հանել: Քաղաքականության խնդիրներին՝ մեծ թվով մարդկանց․ անբավարար ուղղորդվածությամբ ծանոթացումը, ստեղծում է երազկոտ ու անպետք հպատակների, ինչպես ինքներդ կարող եք նկատել, այդ ուղղությամբ գոյերի կիրառած ընդհանուր դաստիարակության օրինակով։ Մեզ պետք եղավ նրանց դաստիարակության գործում ներդնել բոլոր այն նախանդրյալները, որոնք հիանալի ջլատեցին նրանց կարգերը: Իսկ երբ մենք լինենք իշխանության ղեկին, դաստիարակության ոլորտից կհեռացնենք խառնաշփոթ առաջ բերող բոլոր առարկաները և երիտասարդներից կկերտենք ղեկավարությանը լսող երեխաներ, որոնք կսիրեն կառավարողին, որպես խաղաղության ու հանգստի՝ հույս ու հենարան։
Դասականությունը, ինչպես և հնագույն պատմության ցանկացած ուսումնասիրում, ուր ավելի ավելի շատ վատ, քան թե լավ օրինակներ են,  մենք կփոխարինենք ապագայի ծրագրերի ուսումնասիրությամբ: Մենք կջնջենք մարդկանց հիշողությունից անցյալ դարերի բոլոր փաստերը, որոնք մեզ համար ցանկալի չեն, թողնելով միայն նրանք, որոնք նկարագրում են գոյերի կառավարման բոլոր սխալները։ Գործնական կյանքի, անփոփոխ կարգի, մարդկանց միջև եղած փոխհարաբերությունների, հոռի եսասիրական օրինակներից զերծ մնալու մասին ուսմունքները, որոնք սերմանում են չարի վարակն ու դաստիարակչական բնույթի այլ նմանատիպ հարցեր, կլինեն դասավանդման ծրագրերի առաջնային հորիզոնականներում, կազմված առանձին ծրագրով յուրաքանչյուր առարկայի համար, ու ոչ մի կերպ չընդհանրացնելով դասավանդումը։ Խնդրի նման դրվածքը, հատուկ կարևորությւոն ունի։
Յուրաքանչյուր հասարակական դիրքի հավակնորդ, պետք է դաստիարակված լինի խիստ սահմանազատումով՝ համաձայն իր նշանակության և աշխատանքի: Պատահական հանճարները միշտ կարողացել են և կկարողանան տիրանալ բարձր դիրքերի, սակայն, հանուն այդ հազվադեպ պատահականության, թույլ տալ ապաշնորհներին սողոսկել այլոց շարքերը, զբաղեցնելով՝ իրենց ծննդով ու զբաղմունքով այդ շարքերին ներհատուկ անձանց տեղերից, կատարյալ անմտություն է։ Ինքներդ քաջատեղյակ եք, թե ինչով ավարտվեց այդ ամենը՝ նման բացահայտ անխելքություն դրսևորած գոյերի համար։
Որպեսզի կառավարողը հաստատուն տեղն ունենա իր հպատակների սրտերում և մտքերում, հարկ է որ նրա գործունեության ընթացքում, դպրոցներում և հրապարակներում, համայն ժողովրդին ուսուցանվի նրա նշանակալիության, գործնեության և նրա բոլոր բարի նախաձեռնությունի մասին։
Մենք կվերացնենք ցանկացած ազատ դասավանդում: Ուսանողներն  իրավունք կունենան հարազատների հետ մեկտեղ հավաքվելու  ուսումնական հաստատություններում, ինչպես ակումբում. այդ հավաքների ժամանակ, տոն օրերին, դասավանդողները իբրև թե ազատ դասախոսություններ կկարդան մարդկանց փոխհարաբերությունների, օրինակի՝ որպես օրենքների հիմքի, ճնշումների՝ որոնք ծնունդ են առնում չգիտակցված փոխհարաբերություններից  և ի վերջո, մինչ այդ աշխարին չներկայացված՝ նոր տեսությունների փիլիսոփայութան մասին։ Այդ տեսությունները մենք կվերածենք հավատքի հիմնադրույթների, որպես  անցումային աստիճան դեպի մեր հավատքը: Ներկա և ապագա ժամանակների համար մեր գործողությունների ծրագիրը ներկայացնելուց հետո, ես ձեզ կծանոթացնեմ այդ տեսությունների հիմունքներին:
Կարճ ասած, բազմադարյա փորձից տեղեկանալով, որ մարդիկ ապրում և ղեկավարվում են գաղափարներով, որ այդ գաղափարները մարդկանց մեջ ներդրվում են միայն դաստիարակության միջոցով՝  ինչը նույն հաջողությամբ հասու է  բոլոր տարիքներում, իհարկե, միայն տարբեր հնարքներով, մենք կկլանենաք ու ի շահ մեզ կյուրացնենք ազատ մտածողության վեջին փայլատակումները, որը վաղուց արդեն մենք ուղղորդում ենք դեպի մեզ անհրաժեշտ երևույթներն ու մտքերը։
Միտքը սանձահարելու համակարգն արդեն գործարկված է, այսպես կոչված, ակնառու ուսուցման համակարգում՝ ունակ վերածելու գոյերին չմտածող, հլու-հնազանդ կենդանիների, որոնք սպասում են ակներևության, որպեսզի ընկալեն մատուցվածը… Ֆրանսիայում մեր ամենալավ գործակալներից մեկը՝ Բուրժուան, արդեն իսկ, ակնառու՝ օրինակի վրա հիմնված, ուսուցման ծրագրի մասին է բարձրաձայնել։

(շարունակելի)

թարգմանությունը ռուսերն բնագրից՝ Հիքսոս Արթուրի

Comments

comments

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*